၁၀၅ မိုင္တြင္ ကုန္သြယ္ေရး စည္းမ်ဥ္း တင္းက်ပ္လာ

Monday, April 27, 2009 ·

မ်ဳိးၾကီး | ေရႊလီ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္၌ သြင္းကုန္လိုင္စင္ကိစၥ အပါအဝင္ တင္းက်ပ္သည့္ စည္းမ်ဥ္းတခ်ဳိ႕ကို နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဌာနက ယခုလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ခ်မွတ္ခဲ့သည္။

ကုန္ပစၥည္းအမ်ဳိးအစား ၃ဝ အရြယ္အစား ေျပာင္းလဲခြင့္ မေပးေတာ့ျခင္း၊ သြင္းကုန္လိုင္စင္ ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ စာရြက္စာတမ္းမ်ားႏွင့္ တိက်စြာ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ လိုင္စင္သက္တမ္း ကုန္ဆံုးသည့္ေန႔တြင္ ေနာက္က်ရက္ ခြင့္မျပဳျခင္းတို႔ ရွိရမည္ဟု ထုတ္ျပန္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဤသည္မွာ ယခုလ ၁ ရက္ေန႔က နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ဦးစီးအရာရွိ အသစ္မ်ား ေျပာင္းလဲခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္၊ အဆိုပါ ဦးစီးဌာနမွ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ကုန္သည္မ်ားအၾကား ၇ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပသည့္ ညႇိႏႈိင္းစည္းေဝး၌ ယခု စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း အသစ္မ်ား ခ်ျပလိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။

”လူေျပာင္းရင္ မူေျပာင္းသလို ျဖစ္ေနတာ ၄ လ တခါ ေျပာင္းေနတဲ့ လူေတြပဲ။ တကယ္တမ္း ဒါ သူတို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပါ့ဗ်ာ။ ငါတို႔ ဒီအဆင့္၊ ဒါေတြ လုပ္လို႔ရတယ္ဆိုတာ ျပခ်င္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔ ျပခ်င္တာကေတာ့ ကုန္သည္ေတြ ဒုကၡေရာက္ ေနတာေပါ႔ဗ်ာ” ဟု မူဆယ္ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

ေနာက္ထပ္ မူဆယ္ကုန္သည္တဦးက ”အခုက ေပၚလစီအရကို ခက္ေနတာ။ ဆုိဒ္အရြယ္အစားဆိုရင္ - ဥပမာ သံေခ်ာင္းလိုင္စင္ ေလွ်ာက္တယ္ဆိုပါစို႔ အရင္က ကားဝန္းထဲ ေရာက္ေနရင္၊ ၆ လက္မ သံေခ်ာင္းလိုင္စင္ဆိုရင္ ၅ လက္မလည္း ရတယ္၊ ၄ လက္မလည္း ရတယ္၊ ၃ လက္မလည္း ရတယ္။ ၈ လက္မေတာ့ မရဘူးေပါ႔ေနာ္။ အခုက ၆ လက္မဆို တျခားဟာ လံုးဝကို မျဖစ္ရေတာ့ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

သြင္းကုန္လိုင္စင္ ေလွ်ာက္ရာတြင္ ယခင္က ခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ယခုအခါ စာရြက္စာတမ္းမ်ားႏွင့္ အတိအက် စစ္ေဆးၿပီး ပစၥည္းအမ်ဳိးအမည္မ်ားကို ကြ်မ္းက်င္နားလည္မႈ မရိွဘဲ မူဝါဒႏွင့္ မကိုက္ညီေၾကာင္း၊ မွားယြင္းေၾကာင္း ေျပာဆုိကာ ခြင့္မျပဳျပန္သျဖင့္ အခက္ၾကံဳရသည္။

ထို႔အျပင္ စစ္အစိုးရ ႐ံုးစိုက္ရာ ေနျပည္ေတာ္တြင္ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ရာ၌လည္း လူအေျပာင္းအလဲ ရိွသျဖင့္ အခက္အခဲက ျဖစ္ရျပန္သည္။

”လိုင္စင္ေလွ်ာက္ရင္ တင္သြင္းၿပီးသား ေစ်းႏႈန္း ရိွရမယ္။ ေစ်းႏႈန္းမရိွရင္ေတာ့ တင္သြင္းလို႔ မရဘူး။ ေစ်းႏႈန္း အသစ္ ျပန္တင္ေပါ့ဗ်ာ။ တင္ရင္လည္း ခက္ခဲတယ္။ ေစ်းႏႈန္းအသစ္ဆိုတာ ကိုယ္တင္တဲ့ ေစ်းႏႈန္း ရခ်င္မွ ရတာ။ တကယ္ျဖစ္ေနတဲ့ ေစ်းႏႈန္းလည္း ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္တာ။ တခါတေလက်ရင္ သူတို႔ သတ္မွတ္တဲ့ ေစ်းႏႈန္းေပါ့ဗ်ာ။ ကုန္သည္ၾကီးမ်ားအသင္း ကာစတန္ (အေကာက္ခြန္)၊ နကသ (နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဌာန)၊ တျခားဌာန ဆိုင္ရာေတြ ပါတယ္။ အဲဒါေတြနဲ႔ တင္သြင္းတဲ့ ေစ်းႏႈန္းကို အဲလိုျဖတ္တာ။ ျဖတ္ၿပီးမွ ဒီပစၥည္းကို လိုင္စင္ေလွ်ာက္၊ အခြန္ေဆာင္၊ ကားတင္ၿပီးမွ သြင္းခြင့္ရတာ။ ဒါက အေပၚယံပဲ ရိွေသးတယ္” ဟု ပထမ ကုန္သည္က ေျပာသည္။

လိုင္စင္သက္တမ္း တိုးရာ၌ ယခင္က အေၾကာင္းကိစၥ ၾကီးငယ္ေၾကာင့္ ရက္ေနာက္က်ပါက ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ယခု တရက္ ေနာက္က်လွ်င္ပင္ ခြင့္ျပဳႏိုင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း အစည္းအေဝး၌ ဌာနဆုိင္ရာက ေျပာဆိုေၾကာင္း သိရသည္။

ကမၻာ့ေငြေၾကး ျပႆနာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာက အခြန္ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးျခင္း အပါအဝင္ ကုန္သြယ္မႈ မူဝါဒကို ထိန္းသိမ္း ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္တြင္ တင္းက်ပ္သည့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ခ်မွတ္လာသျဖင့္ ကုန္သြယ္ေရး က်ဆင္းလာႏုိင္ေၾကာင္း ပထမ ကုန္သည္က သံုးသပ္သည္။

သူက ”ဒီမူဝါဒေတြနဲ႔ ဆက္သြားေနရင္ က်မွာေပါ့။ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ အခြန္ေတြကို တရစပ္ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးေနတဲ့ အခ်ိန္၊ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ မေလွ်ာ့တဲ့အျပင္ ပိုဆိုးသလို ျဖစ္တဲ့အခါက် အတက္ဘက္ကို မရိွဘူးေပါ့ဗ်ာ။ က်သြားဖို႔ပဲ ရိွတာေပါ့။ ကုန္သြယ္မႈ ထိခိုက္ရင္ မိသားစု ေပါင္းမ်ားစြာ ထိခိုက္မယ္ေလ။ ကုန္ေစ်းႏႈန္း ၾကီးသြားရင္ စားသံုးသူပဲ ဒုကၡေရာက္မယ္။ ကုန္ထမ္းတဲ့ အလုပ္သမားကအစ အေရာင္း စာေရးမ အဆံုး ကားသမားအလယ္ အကုန္ ထိခိုက္မယ္” ဟု ေျပာသည္။

source by : မဇၥ်ိမ

0 comments:

ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရား

ဘုုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ တုိ႔႔အား အစဥ္ ဂါ၀ရပန္း ဆင္ျမန္္းလ်က္

ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေရးပါ။

Type the MYANMAR fonts in here... Clip the Keyboard icon

ကီးဘုတ္ကိုႏွိပ္ပါ

ကမၻာမေၾကဘူး သီခ်င္းေလးပါ

၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အတြက္ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနေသာ သန္းေ႐ႊ

ျမန္မာစာလံုးမ်ား

ေဇာ္ဂ်ီ အသြင္းေျပာင္း ေဆာ့စ္၀ဲလ္ေလးပါ

k
Zawgyi-One, Winn_Burmese အပါအဝင္ ေဖာင့္ အမ်ဳိးအစား (၁၆) မ်ဳိး ေျပာင္းႏုိင္တဲ့၊ Install လုပ္စရာ မလုိတဲ့ Standalone ေဖာင့္ေျပာင္း ပ႐ုိဂရမ္ေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာ စာစီစာ႐ုိက္ သမားေတြ၊ ဝဘ္ဆုိက္ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပုံႏွိပ္ လုပ္ငန္းေတြ အတြက္ အလြန္ သုံးဝင္လွတဲ့ ပ႐ုိဂရမ္ေလးပါ။ တုိက္႐ုိက္ Download လုပ္လုိသူမ်ား အေပၚက KaNaung Icon ေလးကုိ Click လုပ္ရံုပါပဲ။
 
/* EOT ----------------------------------------- */