မိုးမခ အေထာက္ေတာ္ | ႏွစ္စဥ္ သႀကၤန္မတိုင္မီ ၁၀ရက္ ၀န္းက်င္ႏွင့္ သႀကၤန္အၿပီး တပတ္ခန္႔ အတြင္း ရထားလက္မွတ္မ်ား၊ ကားလက္မွတ္မ်ား၏ ေစ်းႏႈန္းကို ၂ ဆမွ ၇ ဆခန္႔ထိ ျမင့္တက္ကုန္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ မိသားစု ဆံုေတြ႔ရန္၊ မိမိ ဇာတိ ၿမိဳ႕ရြာမ်ားသို႔ ျပန္မည့္သူမ်ား ယခုႏွစ္လည္း ထိုအခက္ အခဲမ်ားကို ႀကံဳေတြ႔ ေနရသည္။
မိဘ ေဆြမ်ိဳးမ်ား ရွိရာ မႏၱေလးၿမိဳ႕သို႔ ျပန္မည့္ ကုမၸဏီ ၀န္ထမ္း တဦးက ေျပာရာတြင္ “မနက္ေစာေစာ ၅နာရီေလာက္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီး လက္မွတ္ ေရာင္းတဲ့ ေနရာ သြားတန္းစီတယ္။ ၀င္းတံခါး ဖြင့္ေတာ့ ေျပး၀င္ၾကတာ အထူးတန္း လက္မွတ္ ေရာင္းတဲ့ သံတန္းခြင္ထဲကို ေရာက္တဲ့ အထိ ေနရာ ရတယ္။ ကုိယ့္ ေရွ႕မွာ ၀ယ္သူ` ၁၀ေယာက္ ၁၅ေယာက္ ေက်ာ္ရွိတယ္။ နံနက္ ၇ နာရီ လက္မွတ္ ေရာင္းေတာ့ ရထား တစ္စီးလံုး အတြက္ ၃၈ ေစာင္ပဲ ေရာင္းတယ္။ ေနာက္ တစ္စီးက်ေတာ့ အေစာင္ေရ ၄၀ ေလာက္ပဲ ေရာင္းတယ္။ အဲလို ဆိုေတာ့ တန္းစီတဲ့ သူေတြ ေရွ႕မွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ၊ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္တဲ့သူေတြ တန္းစီစရာ မလိုပဲ ၀ယ္လို႔ရေတာ့ အဲဒီအတြက္ ေရာင္းေပး လိုက္ေတာ့ တန္းစီတဲ့သူ ၃ဦးေလာက္ေရာင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၁၂ ေစာင္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔႔ပဲ မရခဲ့ဘူး။ ရထား တစ္စီးလံုး ၁၀ တြဲေက်ာ္ရွိတာ လက္မွတ္ ၃၀ ၊ ၄၀ ေလာက္ပဲ ေရာင္းတယ္ ဆိုေတာ့ ရဖို႔ ဘယ္လိုမွ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိေတာ့ဘူး” ဟု ဆိုသည္။
လက္မွတ္တန္းစီေနသူမ်ား (ဓာတ္ပုံ-မုိးမခ) |
ရန္ကုန္-မႏၱေလး ရိုးရိုးတန္း ၁၅၀၀ က်ပ္တန္ ရထားလက္မွတ္ တေစာင္၏ ေမွာင္ခိုေစ်းႏႈန္းမွာ က်ပ္ တစ္ေသာင္း ျဖစ္ေနသည္။ ၃၀၉၀ က်ပ္တန္ အထူးတန္း လက္မွတ္မွာမူ က်ပ္ ၁ေသာင္း ၅ေထာင္မွ ၂ေသာင္းၾကား၊ ပံုမွန္ က်ပ္ တစ္ေသာင္း တစ္ေထာင္ ေပးရသည့္ ပုဂၢလိက ေလအိတ္ကား လက္မွတ္မွာမူ ၂ေသာင္းက်ပ္သို႔ အသီးသီး ျမင့္တက္ ကုန္သည္ဟုလည္း ခရီးသြားမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။
ကုမၸဏီမ်ား၊ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ားရိွ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ ရထား၊ ကားလက္မွတ္ တစ္ေစာင္ကို က်ပ္ ေသာင္းႏွင့္ ခ်ီၿပီး ကုန္က်ခံရန္ မတတ္ႏိုင္သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ နံနက္ ေစာေစာသြားၿပီး တန္းစီကာ လက္မွတ္ရရွိဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
ရထားလက္မွတ္ ေနရာ အမ်ားစုကို ဗီအိုင္ပီ ဟုေခၚဆိုသည့္ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ႏွင့္ အရပ္ဘက္ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိမ်ား အတြက္ ဖယ္ထားေပးရျခင္း၊ ရထား၀န္ထမ္းမ်ား ေမွာင္ခို ေရာင္းရန္ ခြဲတမ္း ေပးရျခင္းတို႔့ျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ လက္မွတ္ေစာင္ေရ ၄၊ ၅ရာရွိသည့္ တစီးလံုးတြင္ ေစာင္ေရ တစ္ရာ ၀န္းက်င္သာ ေရာင္းခ်ေပးနိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ရထား၀န္ထမ္း အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေျပာဆုိသည္။ ရထားလက္မွတ္ေရာင္းခ်ရာ ဘူတာရံုတြင္ လက္မွတ္ေမွာင္ခို ေရာင္းခ်သူကို ဖမ္းဆီးေပးႏိုင္သူကို ဆုေငြ တစ္သိန္း ခ်ီးျမွင့္မည္ ဆိုသည့္ ေၾကညာခ်က္ ေရးထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္မူ ထိုသို႔ တိုင္တန္းျခင္းထက္ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈကို တာ၀န္ ရွိသူမ်ားက စစ္ေဆး အေရးယူေပးျခင္းက လက္ေတြ႔က်သည့္ လုပ္ေဆာင္မႈ ျဖစ္သည္ဟု ခရီးသြား တဦးက ေ၀ဖန္သည္။
ပုဂၢလိက မွန္လံုကားလိုင္းမ်ား အားလည္း အေ၀းေျပး ကားၾကည့္ၾကပ္ေရး ေကာ္မီတီက သႀကၤန္ကာလတြင္ သတ္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းထက္ ပိုေရာင္းလ်င္ အေရးယူမည္ဟု ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္ ဧၿပီလ ၁ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္း လက္မွတ္မ်ား ေရာင္းခ်ရာတြင္ ကားလိုင္း အမ်ားစုက ေပးေခ်ရသည့္ လက္မွတ္ဖိုးကို ေရးသားျခင္းမရွိပဲ ေရာင္းခ်လ်က္ ရွိၾကသည္။ ခရီးသြားမ်ား အေနျဖင့္လည္း ပံုမွန္ ႏႈန္းထားတက္ ၂ဆ ပိုယူသည္ကို တိုင္ၾကားရန္ထက္ လက္မွတ္ မရမည္ စိုးသျဖင့္ မတိုင္ၾကား လုိၾကေၾကာင္း ခရီးသြားမ်ားက ေျပာသည္။
အေ၀းေျပး ကားလက္မွတ္မ်ားအား ပံုမွန္ႏႈန္းထက္ ပိုေရာင္းလ်င္ အေရးယူမည္ဟု ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေသာ္လည္း ထိုသို႔ ထုတ္ျပန္သည့္ ၾကားမွႏွစ္စဥ္ ၂ဆခန္႔ ေစ်းတင္ ေရာင္းခ်ေလ့ ရွိသည့္ အတြက္ ခရီးသြားမ်ား အေနျဖင့္ ၾကည့္ၾကပ္ေရး ေကာ္မီတီ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ယံုၾကည္မႈ မရွိေၾကာင္းလည္း ၾကားသိေနရသည္။
ခရီးသြားတဦးက “အေ၀းေျပးကား ၾကီးၾကပ္ ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီက တကယ္ လုပ္ခ်င္ရင္ ထြက္တဲ့ ကားေတြကို ဆင္းစစ္ၿပီး ခရီးသည္ကို ေမးရင္ ရတာပဲ။ အဲလိုစစ္ေမးၿပီး တကယ္ အေရးယူရင္ ကားဂိတ္ေတြက ဘယ္လုပ္ရဲမလဲ၊ အခုေတာ့ လာတိုင္မွ ဆိုရင္ေတာ့ လက္မွတ္မွာ ေပးရတဲ့ တန္ဖိုးကိုလည္း မေရးတားေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က သက္ေသ မရွိတာက တခု၊ ေနာက္ တခ်ိဳ႕ ကားေတြက တိုင္ရင္ ကားမထြက္ေတာ့ဘူး လို႔ ခရီးသည္ေတြကို ၿခိမ္းေျခာက္ေတာ့ ခရီးစဥ္ ပ်က္မွာ စိုးတာနဲ႔ မတိုင္ေတာ့တာပဲ” ဟု ဆိုသည္။
ျမတ္မႏၱလာထြန္း က့ဲသို႔ေသာ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ကားလိုင္း အခ်ိဳ႕မွာ ပံုမွန္ေစ်းႏႈန္း အတုိင္း၊ ပံုမွန္ ကားအေရအတြက္ အတိုင္း ေျပးဆြဲေပးမည္ဟု သတင္းစာမ်ားတြင္ ေၾကျငာသည္ကို ေတြ႔ရွိရေသာ္လည္း ပံုမွန္ထက္ ၂ဆ တင္ေရာင္းသည့္ ကားလိုင္းမ်ားက အမ်ားစု ျဖစ္ေနသည့္ သေဘာ ဟုလည္း သိရွိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သႀကၤန္ ရာသီသည္ တႏွစ္လံုးတြင္ ပိတ္ရက္ အရွည္ဆံုး ျဖစ္ၿပီး ခရီးသြားသူ အမ်ားဆံုး အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
source by : မိုးမခ
ကုမၸဏီမ်ား၊ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ားရိွ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ ရထား၊ ကားလက္မွတ္ တစ္ေစာင္ကို က်ပ္ ေသာင္းႏွင့္ ခ်ီၿပီး ကုန္က်ခံရန္ မတတ္ႏိုင္သျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ နံနက္ ေစာေစာသြားၿပီး တန္းစီကာ လက္မွတ္ရရွိဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။
ရထားလက္မွတ္ ေနရာ အမ်ားစုကို ဗီအိုင္ပီ ဟုေခၚဆိုသည့္ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ ႏွင့္ အရပ္ဘက္ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိမ်ား အတြက္ ဖယ္ထားေပးရျခင္း၊ ရထား၀န္ထမ္းမ်ား ေမွာင္ခို ေရာင္းရန္ ခြဲတမ္း ေပးရျခင္းတို႔့ျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ လက္မွတ္ေစာင္ေရ ၄၊ ၅ရာရွိသည့္ တစီးလံုးတြင္ ေစာင္ေရ တစ္ရာ ၀န္းက်င္သာ ေရာင္းခ်ေပးနိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ရထား၀န္ထမ္း အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေျပာဆုိသည္။ ရထားလက္မွတ္ေရာင္းခ်ရာ ဘူတာရံုတြင္ လက္မွတ္ေမွာင္ခို ေရာင္းခ်သူကို ဖမ္းဆီးေပးႏိုင္သူကို ဆုေငြ တစ္သိန္း ခ်ီးျမွင့္မည္ ဆိုသည့္ ေၾကညာခ်က္ ေရးထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္မူ ထိုသို႔ တိုင္တန္းျခင္းထက္ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈကို တာ၀န္ ရွိသူမ်ားက စစ္ေဆး အေရးယူေပးျခင္းက လက္ေတြ႔က်သည့္ လုပ္ေဆာင္မႈ ျဖစ္သည္ဟု ခရီးသြား တဦးက ေ၀ဖန္သည္။
ပုဂၢလိက မွန္လံုကားလိုင္းမ်ား အားလည္း အေ၀းေျပး ကားၾကည့္ၾကပ္ေရး ေကာ္မီတီက သႀကၤန္ကာလတြင္ သတ္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းထက္ ပိုေရာင္းလ်င္ အေရးယူမည္ဟု ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္ ဧၿပီလ ၁ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္း လက္မွတ္မ်ား ေရာင္းခ်ရာတြင္ ကားလိုင္း အမ်ားစုက ေပးေခ်ရသည့္ လက္မွတ္ဖိုးကို ေရးသားျခင္းမရွိပဲ ေရာင္းခ်လ်က္ ရွိၾကသည္။ ခရီးသြားမ်ား အေနျဖင့္လည္း ပံုမွန္ ႏႈန္းထားတက္ ၂ဆ ပိုယူသည္ကို တိုင္ၾကားရန္ထက္ လက္မွတ္ မရမည္ စိုးသျဖင့္ မတိုင္ၾကား လုိၾကေၾကာင္း ခရီးသြားမ်ားက ေျပာသည္။
အေ၀းေျပး ကားလက္မွတ္မ်ားအား ပံုမွန္ႏႈန္းထက္ ပိုေရာင္းလ်င္ အေရးယူမည္ဟု ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ေသာ္လည္း ထိုသို႔ ထုတ္ျပန္သည့္ ၾကားမွႏွစ္စဥ္ ၂ဆခန္႔ ေစ်းတင္ ေရာင္းခ်ေလ့ ရွိသည့္ အတြက္ ခရီးသြားမ်ား အေနျဖင့္ ၾကည့္ၾကပ္ေရး ေကာ္မီတီ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ယံုၾကည္မႈ မရွိေၾကာင္းလည္း ၾကားသိေနရသည္။
ခရီးသြားတဦးက “အေ၀းေျပးကား ၾကီးၾကပ္ ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီက တကယ္ လုပ္ခ်င္ရင္ ထြက္တဲ့ ကားေတြကို ဆင္းစစ္ၿပီး ခရီးသည္ကို ေမးရင္ ရတာပဲ။ အဲလိုစစ္ေမးၿပီး တကယ္ အေရးယူရင္ ကားဂိတ္ေတြက ဘယ္လုပ္ရဲမလဲ၊ အခုေတာ့ လာတိုင္မွ ဆိုရင္ေတာ့ လက္မွတ္မွာ ေပးရတဲ့ တန္ဖိုးကိုလည္း မေရးတားေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က သက္ေသ မရွိတာက တခု၊ ေနာက္ တခ်ိဳ႕ ကားေတြက တိုင္ရင္ ကားမထြက္ေတာ့ဘူး လို႔ ခရီးသည္ေတြကို ၿခိမ္းေျခာက္ေတာ့ ခရီးစဥ္ ပ်က္မွာ စိုးတာနဲ႔ မတိုင္ေတာ့တာပဲ” ဟု ဆိုသည္။
ျမတ္မႏၱလာထြန္း က့ဲသို႔ေသာ အနည္းငယ္မွ်ေသာ ကားလိုင္း အခ်ိဳ႕မွာ ပံုမွန္ေစ်းႏႈန္း အတုိင္း၊ ပံုမွန္ ကားအေရအတြက္ အတိုင္း ေျပးဆြဲေပးမည္ဟု သတင္းစာမ်ားတြင္ ေၾကျငာသည္ကို ေတြ႔ရွိရေသာ္လည္း ပံုမွန္ထက္ ၂ဆ တင္ေရာင္းသည့္ ကားလိုင္းမ်ားက အမ်ားစု ျဖစ္ေနသည့္ သေဘာ ဟုလည္း သိရွိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သႀကၤန္ ရာသီသည္ တႏွစ္လံုးတြင္ ပိတ္ရက္ အရွည္ဆံုး ျဖစ္ၿပီး ခရီးသြားသူ အမ်ားဆံုး အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။
source by : မိုးမခ








0 comments:
Post a Comment