ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း စတင္၊ ရြာမ်ားစြာ ေရႊ႕ေျပာင္း ခံရဖြယ္ရွိ

Wednesday, March 10, 2010 ·

ဝီရ | ျမန္မာ ႏုိင္ငံမွ တဆင့္ နယ္စပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေရးတြင္ တနသၤာရီတုိင္း၊ ထားဝယ္ၿမဳိ႕အနီးရွိ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းကုိ စတင္ ေဆာင္ရြက္ ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း တည္ေနရာကုိ ထားဝယ္ၿမဳိ႕ ေမာင္းမကန္ ကမ္းေျခ အထက္ပုိင္း နဘူးလယ္ ေက်းရြာႏွင့္ ပင္လယ္ဘက္ ဟိန္းဇဲကြၽန္းစု အၾကားတြင္ ျဖစ္ၿပီး ေဆာက္လုပ္မည့္ အနီး ဝန္းက်င္ရွိ ေက်းရြာေပါင္း (၁) ဒါဇင္ေက်ာ္ တုိ႔ကုိ စတင္ ေျပာင္းေရႊ႕ ခုိင္းေနေၾကာင္း ကုိယ္တုိင္ သြားေရာက္ ေလ့လာခဲ့သူ တဦးက ေျပာၾကားသည္။

၎က “ဆိပ္ကမ္းေနရာက ေမာင္းမကန္ ကမ္းေျခကေန (၁၀) မုိင္ေလာက္ပဲ ေဝးတယ္။ အရင္ဆုံးအေနနဲ႔ ကမ္း႐ုိးတန္း တေလွ်ာက္က တံငါသည္ ရြာေတြနဲ႔ နဘူးလယ္ ေက်းရြာ အုပ္စုေတြကုိ ေမာင္းမကန္ ေခ်ာင္းဘက္ကုိ ေျပာင္းခုိင္း ေနတယ္။ ေလ်ာ္ေၾကးေပးမယ့္ အေၾကာင္းလည္း မေျပာေတာ့ ရြာသားေတြက မေျပာင္းခ်င္ၾကဘူး” ဟု ေခတ္ၿပဳိင္သုိ႔ ေျပာၾကားသည္။

သုိ႔ေသာ္ ေဒသခံရြာသားမ်ားကုိ အဆုိပါ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အခေၾကးေငြ ေပး၍ အသုံးျပဳမည္ဟု သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္တုိ႔က ကတိေပးထားေၾကာင္း ရြာသားမ်ားထံမွ သိရသည္။

ယခု စတင္လုိက္သည့္ စီမံကိန္းသည္ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးအပါအဝင္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီ-ထားဝယ္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ လမ္းပုိင္းလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း ထုိလုပ္ငန္းခြင္မွ လက္ေထာက္အင္ဂ်င္နီယာတဦးက အတည္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။

“စက္မႈနဲ႔ပညာပုိင္းကေတာ့ ထုိင္းက အားလုံးခ်ေပးထားတယ္။ အခု စက္ယႏၲရားႀကီးေတြကုိ နယ္စပ္နဲ႔ပင္လယ္ကေန ထုိင္းက ပုိ႔ေပးေနၿပီး လုပ္ငန္းတခ်ဳိ႕ စတင္ေနၿပီ” ဟု အဆုိပါ အင္ဂ်င္နီယာက ေျပာၾကားသည္။

ထုိင္းဘတ္ေငြ (၂) ဘီလီယံေက်ာ္ ကုန္က်မည့္ ထုိစီမံကိန္းအတြက္ ထုိင္းႏုိင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ားက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ကတည္းက လာေရာက္ေလ့လာခဲ့ၿပီး ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအပါအဝင္ ကန္ခ်နဘူရီၿမဳိ႕မွ ကီလုိမီတာ (၁၃၀) ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည့္ ကားလမ္းပုိင္း ေဖာက္လုပ္ေပးသြားရန္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ ထုိင္းအစုိးရက ျမန္မာစစ္အစုိးရႏွင့္ နားလည္မႈစာခြၽန္လႊာ ေရးထုိးခဲ့သည္။

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းၿပီးစီးသြားပါက ထုိင္းႏုိင္ငံသာမက ေနာက္ပုိင္းတြင္ တ႐ုတ္၊ ေလာ၊ ဗီယက္နမ္ႏုိင္ငံအပါအ၀င္ ဥေရာပႏွင့္ အေနာက္ႏုိင္ငံတုိ႔မွ ကုန္စည္မ်ားကို မလကၠာကြၽန္းဆြယ္ေဒသႏွင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံကုိ ျဖတ္သန္း၍ ကုန္စည္သယ္ယူျခင္းထက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမွတဆင့္ လ်င္ျမန္ ေခ်ာေမြ႔စြာ ကုန္းတြင္းပုိင္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆုိပါ စီမံကိန္း ေအာင္ျမင္ႏုိင္ရန္ ထားဝယ္ေဒသရွိ ျပည္သူတုိ႔ အေပၚ ျမန္မာစစ္အစုိးရက ပိုမို၍ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ လာမည္ကို လူ႔အခြင့္အေရး ေစာင့္ၾကည့္သူတုိ႔က စုိးရိမ္ေနၾကသည္။

“ထားဝယ္ကေန ထုိင္းႏုိင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီကုိ ျဖတ္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းက ေကအန္ယူ တပ္မဟာ (၄) တည္ရိွတဲ့ ေဒသျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ေဒသမွာ နအဖက စစ္ဆင္ေရးေတြ ပုိမုိ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သလုိ ေဒသခံေတြကုိလည္း လုိအပ္သလုိ ေျပာင္းေရႊ႕ခုိင္းတာတုိ႔၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္တာတုိ႔ေတြ ပုိမုိ လုပ္ေဆာင္လာမွာ စုိးရိမ္ရတယ္” ဟု ျပည္တြင္းမွ လူ႔အခြင့္အေရး ေစာင့္ၾကည့္ေနသူ တဦးက ေျပာၾကားသည္။

ထားဝယ္-ကန္ခ်နဘူရီ ကုန္းတြင္းပုိင္း နယ္စပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ လမ္းေၾကာင္းသည္ အာရွ လမ္းမႀကီး စီမံကိန္း၏ တစိတ္တပုိင္း၌ ပါဝင္သည္။

source by : ေခတ္ၿပိဳင္

0 comments:

ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရား

ဘုုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ တုိ႔႔အား အစဥ္ ဂါ၀ရပန္း ဆင္ျမန္္းလ်က္

ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေရးပါ။

Type the MYANMAR fonts in here... Clip the Keyboard icon

ကီးဘုတ္ကိုႏွိပ္ပါ

ကမၻာမေၾကဘူး သီခ်င္းေလးပါ

၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အတြက္ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနေသာ သန္းေ႐ႊ

ျမန္မာစာလံုးမ်ား

ေဇာ္ဂ်ီ အသြင္းေျပာင္း ေဆာ့စ္၀ဲလ္ေလးပါ

k
Zawgyi-One, Winn_Burmese အပါအဝင္ ေဖာင့္ အမ်ဳိးအစား (၁၆) မ်ဳိး ေျပာင္းႏုိင္တဲ့၊ Install လုပ္စရာ မလုိတဲ့ Standalone ေဖာင့္ေျပာင္း ပ႐ုိဂရမ္ေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာ စာစီစာ႐ုိက္ သမားေတြ၊ ဝဘ္ဆုိက္ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပုံႏွိပ္ လုပ္ငန္းေတြ အတြက္ အလြန္ သုံးဝင္လွတဲ့ ပ႐ုိဂရမ္ေလးပါ။ တုိက္႐ုိက္ Download လုပ္လုိသူမ်ား အေပၚက KaNaung Icon ေလးကုိ Click လုပ္ရံုပါပဲ။
 
/* EOT ----------------------------------------- */