ေအာင္ထက္ | ရန္ကုန္ ေတာင္ပုိင္းခ႐ုိင္ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕ ေညာင္ငူ ေက်းရြာ အနီး စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ေပးခဲ့ေသာ ေမတၱာေက်းရြာတြင္ ေနထုိင္ခြင့္ရရွိသည့္ နာဂစ္ ေလေဘး ဒုကၡသည္အခ်ဳိ႕သည္ မိမိတို႔ မူလေနရပ္မ်ားသို႔ ျပန္လည္ေျပာင္းေရႊ႕ေနၾကသည္။
အခ်ဳိ႕က အိမ္ရာျပန္အပ္ၿပီး အခ်ဳိ႕က အိမ္ရာမ်ားကုိ ေသာ့ခတ္ကာ မူလေနရပ္မ်ားသုိ႔ ေဒသအာဏာပုိင္မ်ားမသိေအာင္ မသိမသာ ေရႊ႕ေျပာင္း ေနၾကသည္။
ေမတၱာေက်းရြာတြင္ ေနအိမ္ရရွိသူမ်ားသည္ ေဒသ၏ (ေဘာက္) က်ပန္းအလုပ္သမားမ်ားျဖစ္ၿပီး ယခင္ဇာတိေက်းရြာ၏ လုပ္ငန္းခြင္ မ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာျခင္း၊ စုိက္ပ်ဳိးရန္ ေျမေနရာလြတ္မရွိျခင္း၊ သက္ဆုိင္ရာမွ အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းမ်ား မေပးႏုိင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေနစရာရွိေသာ္လည္း စားစရာမရွိျဖစ္ကာ ယခုကဲ့သုိ႔ ေရႊ႕ေျပာင္းၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎တို႔က ေျပာသည္။
အခ်ဳိ႕က အိမ္ရာျပန္အပ္ၿပီး အခ်ဳိ႕က အိမ္ရာမ်ားကုိ ေသာ့ခတ္ကာ မူလေနရပ္မ်ားသုိ႔ ေဒသအာဏာပုိင္မ်ားမသိေအာင္ မသိမသာ ေရႊ႕ေျပာင္း ေနၾကသည္။
ေမတၱာေက်းရြာတြင္ ေနအိမ္ရရွိသူမ်ားသည္ ေဒသ၏ (ေဘာက္) က်ပန္းအလုပ္သမားမ်ားျဖစ္ၿပီး ယခင္ဇာတိေက်းရြာ၏ လုပ္ငန္းခြင္ မ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာျခင္း၊ စုိက္ပ်ဳိးရန္ ေျမေနရာလြတ္မရွိျခင္း၊ သက္ဆုိင္ရာမွ အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းမ်ား မေပးႏုိင္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေနစရာရွိေသာ္လည္း စားစရာမရွိျဖစ္ကာ ယခုကဲ့သုိ႔ ေရႊ႕ေျပာင္းၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎တို႔က ေျပာသည္။
ေမတၱာေက်းရြာ၌ ေနထုိင္ခြင့္စာရင္း၀င္သူမ်ားသည္ မယူမေနရ အဆုိပါအိမ္ရာမ်ားတြင္ ေနထုိင္ၾကရၿပီး ေနေရး စားေရး အခက္အခဲ မ်ားကုိ ျပင္ပသုိ႔ သတင္းေပါက္ၾကားပါက ဖမ္းဆီးမည္ဟု သတင္းလႊင့္ထားျခင္းေၾကာင့္ ရြာခံတုိ႔မွာ အေၾကာက္လြန္ေနၾကသည္။
ရြာသားအမ်ားစုမွာ စားေရးအခက္အခဲေၾကာင့္ နာဂစ္ေလေဘးအလႉ ဒန္အုိးဒန္ခြက္ပါမက်န္ ေပါင္ေရာင္းေနၿပီး ေက်းရြာေန အမ်ဳိးသမီး အားလုံးနီးပါးမွာ ဆံပင္မ်ား ျဖတ္ေရာင္း၍ (ကတုံးဆံပင္) ဆံတုိမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ဆံပင္အရွည္၊ အကၽြတ္၀ယ္ယူသူတုိ႔သည္ ေဒးဒေနာေက်းရြာ၊ ေညာင္ငူေက်းရြာမ်ားသုိ႔ပင္ မ၀င္ၾကေတာ့ဘဲ ေမတၱာေက်းရြာတြင္ ေန႔ည မျပတ္ တ႐ုန္း႐ုန္းရွိေနၾကေၾကာင္း ရြာခံမ်ားက ေျပာသည္။
ယခင္လုပ္ငန္းခြင္ရွိရာ ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ ေမတၱာေက်းရြာသည္ (၃၀၄) မုိင္ ေ၀းကြာေနျခင္းေၾကာင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ အိမ္ရာ စြန္႔ခြာ ထြက္ေျပး ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရြာခံမ်ားက ေျပာသည္။ ေမတၱာေက်းရြာႏွင့္ ရြာခ်င္းကပ္ေက်းရြာမ်ားမွာ ဆယ္ဂဏန္းမွ်သာရွိသည္။
ေမတၱာေက်းရြာသည္ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕၊ ေညာင္ငူေက်းရြာမွ (၆) ဖာလုံအကြာတြင္ရိွၿပီး အိမ္ရာ (၇၃၀) လုံးရွိကာ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီတြင္ ေတာ္၀င္မိသားစုကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဧက (၁၀၀) ေက်ာ္ခန္႔ရွိသည့္ အဆုိပါေမတၱာေက်းရြာသည္ ေဒသခံေတာင္သူမ်ား ယခင္က ထင္းခုတ္၊ ေတာပန္းခူးေနသည့္ ႏြားစားက်က္ေျမ႐ုိင္းမ်ားျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ၾကက္ဆူေတာစီမံကိန္းဟုဆုိကာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေတာရွင္း၊ ေျမညႇိၿပီး (၃-၄) ႏွစ္ခန္႔ ၾကက္ဆူပင္မ်ား စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ခဲ့ေခ်။ နာဂစ္အလြန္၌ သီရိလကၤာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အလႉရွင္မ်ားက အိမ္ရာမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ ၎ေျမေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။
ေမတၱာေက်းရြာ စတင္ေဆာက္လုပ္စဥ္က ေညာင္ငူေက်းရြာေဒသ အာဏာပုိင္တုိ႔က အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ယခုအခါ အိမ္ေထာင္စု ဇယားမ်ား သီးျခားခြဲထုတ္လုိက္ၿပီျဖစ္၍ သူ႔ရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္သူ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
source by : ေခတ္ၿပိဳင္
ရြာသားအမ်ားစုမွာ စားေရးအခက္အခဲေၾကာင့္ နာဂစ္ေလေဘးအလႉ ဒန္အုိးဒန္ခြက္ပါမက်န္ ေပါင္ေရာင္းေနၿပီး ေက်းရြာေန အမ်ဳိးသမီး အားလုံးနီးပါးမွာ ဆံပင္မ်ား ျဖတ္ေရာင္း၍ (ကတုံးဆံပင္) ဆံတုိမ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ဆံပင္အရွည္၊ အကၽြတ္၀ယ္ယူသူတုိ႔သည္ ေဒးဒေနာေက်းရြာ၊ ေညာင္ငူေက်းရြာမ်ားသုိ႔ပင္ မ၀င္ၾကေတာ့ဘဲ ေမတၱာေက်းရြာတြင္ ေန႔ည မျပတ္ တ႐ုန္း႐ုန္းရွိေနၾကေၾကာင္း ရြာခံမ်ားက ေျပာသည္။
ယခင္လုပ္ငန္းခြင္ရွိရာ ေက်းရြာမ်ားႏွင့္ ေမတၱာေက်းရြာသည္ (၃၀၄) မုိင္ ေ၀းကြာေနျခင္းေၾကာင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ အိမ္ရာ စြန္႔ခြာ ထြက္ေျပး ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရြာခံမ်ားက ေျပာသည္။ ေမတၱာေက်းရြာႏွင့္ ရြာခ်င္းကပ္ေက်းရြာမ်ားမွာ ဆယ္ဂဏန္းမွ်သာရွိသည္။
ေမတၱာေက်းရြာသည္ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕၊ ေညာင္ငူေက်းရြာမွ (၆) ဖာလုံအကြာတြင္ရိွၿပီး အိမ္ရာ (၇၃၀) လုံးရွိကာ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာန၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီတြင္ ေတာ္၀င္မိသားစုကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ဧက (၁၀၀) ေက်ာ္ခန္႔ရွိသည့္ အဆုိပါေမတၱာေက်းရြာသည္ ေဒသခံေတာင္သူမ်ား ယခင္က ထင္းခုတ္၊ ေတာပန္းခူးေနသည့္ ႏြားစားက်က္ေျမ႐ုိင္းမ်ားျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ၾကက္ဆူေတာစီမံကိန္းဟုဆုိကာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေတာရွင္း၊ ေျမညႇိၿပီး (၃-၄) ႏွစ္ခန္႔ ၾကက္ဆူပင္မ်ား စုိက္ပ်ဳိးခဲ့ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ခဲ့ေခ်။ နာဂစ္အလြန္၌ သီရိလကၤာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အလႉရွင္မ်ားက အိမ္ရာမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ ၎ေျမေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္။
ေမတၱာေက်းရြာ စတင္ေဆာက္လုပ္စဥ္က ေညာင္ငူေက်းရြာေဒသ အာဏာပုိင္တုိ႔က အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ယခုအခါ အိမ္ေထာင္စု ဇယားမ်ား သီးျခားခြဲထုတ္လုိက္ၿပီျဖစ္၍ သူ႔ရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္သူ ရွိေနၿပီျဖစ္သည္။
source by : ေခတ္ၿပိဳင္
0 comments:
Post a Comment