NEJ | ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕တုိ႔တြင္ လိုင္စင္မဲ့ကား အသံုးျပဳမႈ ျပန္လည္ မ်ားျပား လာေနေၾကာင္း ၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာသည္။
ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ခံတဦးက “ခုေနာက္ပိုင္း ျမစ္ႀကီးနားမွာ လိုင္စင္မဲ့ကားေတြ ျပန္မ်ားလာၿပီ။ စီးၾကတဲ့ သူေတြ ကေတာ့ ေျမာက္ပိုင္းတိုင္းက စစ္အရာရွိ မိသားစု ေတြရယ္၊ စစ္အရာရွိေတြနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ကုန္သည္ အသိုင္းအဝိုင္း ေတြရယ္၊ ေကအိုင္ေအလို အပစ္ရပ္အဖဲြ႔နဲ႔ နီးစပ္တဲ့သူေတြရယ္ စီးေနၾကတယ္။ သာမန္ လူေတြ ကေတာ့ မစီးရဲဘူး။ အားလံုးဟာ အာဏာပိုင္ တဦးမဟုတ္ တဦးရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ စီးေနၾကတာျဖစ္တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ယခု အသံုးျပဳေနၾကသည့္ ကားအမ်ားစုမွာ တိုယိုတာ ဟုိင္းလက္ ဒဗယ္ကက္၊ ဆာ့ဖ္၊ ပါဂ်ဲ႐ိုးနဲ႔ မာ့ခ္တူး အမ်ိဳးအစားမ်ား ျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား သိမ္းဆည္းစဥ္က စစ္အစုိးရက မသိမ္းဘဲ ထားခဲ့သည့္ ကားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ခံတဦးက “ခုေနာက္ပိုင္း ျမစ္ႀကီးနားမွာ လိုင္စင္မဲ့ကားေတြ ျပန္မ်ားလာၿပီ။ စီးၾကတဲ့ သူေတြ ကေတာ့ ေျမာက္ပိုင္းတိုင္းက စစ္အရာရွိ မိသားစု ေတြရယ္၊ စစ္အရာရွိေတြနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ကုန္သည္ အသိုင္းအဝိုင္း ေတြရယ္၊ ေကအိုင္ေအလို အပစ္ရပ္အဖဲြ႔နဲ႔ နီးစပ္တဲ့သူေတြရယ္ စီးေနၾကတယ္။ သာမန္ လူေတြ ကေတာ့ မစီးရဲဘူး။ အားလံုးဟာ အာဏာပိုင္ တဦးမဟုတ္ တဦးရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ စီးေနၾကတာျဖစ္တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ယခု အသံုးျပဳေနၾကသည့္ ကားအမ်ားစုမွာ တိုယိုတာ ဟုိင္းလက္ ဒဗယ္ကက္၊ ဆာ့ဖ္၊ ပါဂ်ဲ႐ိုးနဲ႔ မာ့ခ္တူး အမ်ိဳးအစားမ်ား ျဖစ္ၿပီး ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား သိမ္းဆည္းစဥ္က စစ္အစုိးရက မသိမ္းဘဲ ထားခဲ့သည့္ ကားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
နအဖစစ္အစိုးရသည္ ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္အတြင္း နယ္စပ္မွတင္သြင္းလာသည့္ လိုင္စင္မဲ့ကားအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖမ္းဆီးသိမ္းဆည္းခဲ့ရာတြင္ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူမ်ား၏ ကားအစီးေရ (၁၅,ဝဝဝ) ေက်ာ္ကို သိမ္းဆည္းခဲ့သည္ဟု စစ္အစိုးရအာဏာပိုင္မ်ားက ေၾကညာခဲ့သည္။
အဆိုပါအခ်ိန္က လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားၾကသည့္ စစ္အရာရွိမ်ားမွာမူ ၎တို႔ပိုင္ကားမ်ားကို စစ္တပ္စခန္းမ်ား၌ ဖြက္ထားမႈမ်ားရိွသကဲ့သို႔ ၿငိမ္းအဖဲြ႔မ်ားကလည္း ၎တို႔ေဒသရွိရာ နယ္ေျမမ်ားသုိ႔ု ေမာင္းယူသြားခဲ့ၾကသည္ဟူေသာ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
ဖမ္းဆီးရရိွသည့္ ရဟန္းရွင္လူမ်ား၏ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကို မည္သုိ႔လုပ္မည္လဲဟု ျပည္တြင္း သတင္းေထာက္မ်ားက သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြတခုတြင္ ရဲခ်ဳပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ရီကို ေမးျမန္းခဲ့ရာ ၎က “ဒီအတိုင္း သိမ္းဆည္းထားပါတယ္။ ဘာမွ မလုပ္ပါဘူး” ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မွစ၍ ထိုသို႔ သိမ္းဆည္း ထားသည့္ ကားမ်ားကို ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ၿမိဳ႕ႀကီးတုိ႔တြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလလံတင္ ေရာင္းခ် ခဲ့သည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကို သိမ္းဆည္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕တြင္ ကိုယ္ပိုင္ကားဟူ၍ မရွိသေလာက္ ရွားသြားၿပီး ဆိုင္ကယ္မ်ားႏွင့္ သံုးဘီးမ်ားသာ ၿမိဳ႕တြင္း၌ က်န္ရစ္သည္။
ယခုအခါ ယခင္အသိမ္းမခံရသည့္ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိ စစ္အာဏာပိုင္တုိ႔ႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ား ျပန္လည္စီးခြင့္ရလာျခင္းေၾကာင့္ လိုင္စင္မဲ့ကားေစ်းမ်ားလည္း ျပန္လည္ျမင့္တက္လာၿပီး ယခင္က က်ပ္ သိန္း (၂ဝ-၃ဝ) ပင္ ဝယ္သူမရွိသည့္ လိုင္စင္မဲ့ကား မ်ားမွာ ယခုအခါ က်ပ္သိန္း (၇ဝ-၈ဝ) မွ က်ပ္သိန္း (၁ဝဝ) အထိ ေစ်းေပါက္ေနေၾကာင္း စံုစမ္းသိရသည္။
source by : ေခတ္ၿပိဳင္
အဆိုပါအခ်ိန္က လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား ပိုင္ဆိုင္ထားၾကသည့္ စစ္အရာရွိမ်ားမွာမူ ၎တို႔ပိုင္ကားမ်ားကို စစ္တပ္စခန္းမ်ား၌ ဖြက္ထားမႈမ်ားရိွသကဲ့သို႔ ၿငိမ္းအဖဲြ႔မ်ားကလည္း ၎တို႔ေဒသရွိရာ နယ္ေျမမ်ားသုိ႔ု ေမာင္းယူသြားခဲ့ၾကသည္ဟူေသာ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။
ဖမ္းဆီးရရိွသည့္ ရဟန္းရွင္လူမ်ား၏ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကို မည္သုိ႔လုပ္မည္လဲဟု ျပည္တြင္း သတင္းေထာက္မ်ားက သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြတခုတြင္ ရဲခ်ဳပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ရီကို ေမးျမန္းခဲ့ရာ ၎က “ဒီအတိုင္း သိမ္းဆည္းထားပါတယ္။ ဘာမွ မလုပ္ပါဘူး” ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။
သုိ႔ေသာ္ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မွစ၍ ထိုသို႔ သိမ္းဆည္း ထားသည့္ ကားမ်ားကို ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ၿမိဳ႕ႀကီးတုိ႔တြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေလလံတင္ ေရာင္းခ် ခဲ့သည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကို သိမ္းဆည္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕တြင္ ကိုယ္ပိုင္ကားဟူ၍ မရွိသေလာက္ ရွားသြားၿပီး ဆိုင္ကယ္မ်ားႏွင့္ သံုးဘီးမ်ားသာ ၿမိဳ႕တြင္း၌ က်န္ရစ္သည္။
ယခုအခါ ယခင္အသိမ္းမခံရသည့္ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကုိ စစ္အာဏာပိုင္တုိ႔ႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ား ျပန္လည္စီးခြင့္ရလာျခင္းေၾကာင့္ လိုင္စင္မဲ့ကားေစ်းမ်ားလည္း ျပန္လည္ျမင့္တက္လာၿပီး ယခင္က က်ပ္ သိန္း (၂ဝ-၃ဝ) ပင္ ဝယ္သူမရွိသည့္ လိုင္စင္မဲ့ကား မ်ားမွာ ယခုအခါ က်ပ္သိန္း (၇ဝ-၈ဝ) မွ က်ပ္သိန္း (၁ဝဝ) အထိ ေစ်းေပါက္ေနေၾကာင္း စံုစမ္းသိရသည္။
source by : ေခတ္ၿပိဳင္








0 comments:
Post a Comment