NEJ | (၃) ရက္ၾကာ ပိတ္ထားသည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ယမန္ေန႔က ျပန္ဖြင့္ လိုက္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မူမ်ား ပံုမွန္အေနအထား ျပန္ေရာက္လာၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္စည္မ်ား အျပန္အလွန္တင္သြင္းလ်က္ရွိသည္။
တာ့ခ္ခ႐ိုင္ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ ေဆာင္ရြက္မူျဖင့္ ယမန္ေန႔နံနက္မွ စတင္ကာ ျမန္မာကားမ်ားကို ထိုင္းဘက္က ျပန္လည္ ေျပးဆြဲခြင့္ ျပဳလိုက္ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္ကားမ်ား အျပန္အလွန္ေျပးဆြဲျခင္းျဖစ္သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ၾကာသပေတးေန႔၌ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားႏွင့္ မဲေဆာက္ေျပးဆြဲသည့္ ထိုင္းလိုင္းကား အသင္းက မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာ ခရီးသည္မ်ား တင္ေဆာင္္သည့္ ေတာင္းေအ့ကားမ်ား ၀င္ေရာက္ေျပးဆြဲမူကို ကန္႔ကြက္သည့္အေနျဖင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ထုိင္းဘက္ ၀င္ေပါက္ကို လိုင္းကားအစီး (၁၀၀) ေက်ာ္ျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။
ထုိင္းလိုင္းကားအသင္း၏ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္တြင္ ျမန္မာကားမ်ားကို ပိတ္ပင္ရျခင္းမွာ ျမန္မာကားမ်ားသည္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္း ၿမိဳ႕ျပင္ရွိ လူေနရပ္ကြက္မ်ားအထိ ခရီးသည္မ်ား ရွာေဖြတင္ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္း လိုင္းကားမ်ား ၀င္ေငြ ထိခိုက္က်ဆင္းရေၾကာင္း၊ မူလသေဘာတူညီခ်က္အရ ျမန္မာကားမ်ားသည့္ ယခုကဲ့သို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္မရွိေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။
ထိုသုိ႔ပိတ္ခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာဘက္ကလည္း ထိုင္းကားမ်ားကို အ၀င္မခံေသာေၾကာင့္ တံတားမွတဆင့္ အျပန္အလွန္ တင္သြင္းေနသည့္ ကုန္စည္မ်ား (၃) ရက္ၾကာ ရပ္နားခဲ့သျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မူမ်ား ထိခိုက္က်ဆင္းခဲ့ရသည္။ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား တရက္ပိတ္လွ်င္ ထိုင္းဘက္မွ ဘတ္သန္း (၄၀) ခန္႔ နစ္နာမူရွိသည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း၏ မွတ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပသည္။
ယခု ျမန္မာကားမ်ားကို ျပန္လည္ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳေသာ္လည္း အမ်ိဳးအစား (၃) မ်ိဳးခြဲၿပီး အမွတ္အသားတံဆိပ္မ်ား ျပဳလုပ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။ ခရီးသည္တင္ကား၊ ကုန္တင္ကား၊ ကိုယ္ပိုင္ကားဟူ၍ သတ္မွတ္ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္တင္ကားတစီးလွ်င္ (၈) ဦးခန္႔သာ ခြင့္ျပဳမည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္းက ေျပာသည္။
ထုိင္းႏိုင္ငံ တာ့ခ္ခ႐ိုင္ကုန္သည္ႀကီးမ်ာအသင္းသည္ ယခုျဖစ္ေပၚေနသည့္ မေျပလည္မႈမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးသြားမည္ဟု အဖြဲ႕တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။
မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွတဆင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းမ်ား၊ လူသံုးကုန္၊ စားေသာက္ကုန္မ်ား၊ လယ္ယာပစၥည္းမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား၊ ေဆး၀ါးမ်ား၊ အလွကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အျခားထြက္ကုန္မ်ားကုိ လစဥ္ ဘတ္သန္း (၁) ေထာင္ေက်ာ္ခန္႔ တင္သြင္းလ်က္ရွိၿပီး ျမန္မာဘက္က လယ္ယာ ထြက္ကုန္မ်ား၊ ေရထြက္ကုန္မ်ား၊ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္းမ်ား၊ ခ်ည္ထည္ႏွင့္ အျခားထြက္ကုန္မ်ား တင္သြင္း လ်က္ရွိသည္။
ယခင္ကလည္း နယ္စပ္ျပႆနာမ်ားေၾကာင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ရက္ရွည္ပိတ္ခဲ့ရၿပီး ႏွစ္ဖက္ကုန္သည္မ်ား ဆံုး႐ႈံးနစ္နာခဲ့ၾကသည္။ အဆိုပါကာလမ်ိဳး၌ ႏွစ္ႏုိင္ငံ သြင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား ျပတ္လပ္မႈေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ခဲ့သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏွင့္ ပမာဏ အမ်ားဆံုး ကုန္သြယ္သည့္ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ႏို၀င္ဘာအထိ ႏွစ္ႏုိင္ငံကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၂,၂၁၂) သန္းရွိသည္ဟု နအဖစစ္အစုိးရ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။
source by : http://www.khitpyaing.org/news/march_09/9-3-09a.php
မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ပုံမွန္ျပန္ျဖစ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ယေန႔ ျမန္မာျပကၡဒိန္

လာလည္သူ အေပါင္း
သတင္း႒ာနမ်ား
မိတ္ေဆြ ဘေလာ့ဂ္မ်ား
သင္ ဘယ္ကလာ
ပို႔စ္ အေဟာင္းမ်ား
ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရား
|
|
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေရးပါ။
ကမၻာမေၾကဘူး သီခ်င္းေလးပါ
၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အတြက္ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနေသာ သန္းေ႐ႊ
ျမန္မာစာလံုးမ်ား
ေဇာ္ဂ်ီ အသြင္းေျပာင္း ေဆာ့စ္၀ဲလ္ေလးပါ
![]() |







0 comments:
Post a Comment