ဖနိဒါ | ခ်င္းမုိင္(မဇၩိမ)။ ။ ကမၻာ့စီးပြာေရး အက်ပ္အတည္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမ်ားမွာ အနည္းဆံုး ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ က်ဆင္းသြားသည္ဟု ကုမၸဏီမ်ား၏ အေျပာအရ သိရသည္။
"အရင္လုိေတာ့ မေကာင္းေတာ့ဘူး။ ဒီစီးပြားေရး က်ပ္တည္းတဲ့ ေနာက္ပုိင္းေပါ့။ ၁၀၀ မွာ ၂၅ ေလာက္ က်သြားတယ္" ဟု 21 Advertising ကုမၸဏီမွ ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေအာင္ျမတ္က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ေတးစီးရီးႏွင့္ ဖက္ရွင္၊ အထည္လုပ္ငန္း စသည့္ ကုမၸဏီမ်ားသာ လာေရာက္ အလုပ္အပ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေၾကာ္ျငာတခုအတြက္ အနည္းဆံုး တလသက္တမ္းဆိုလွ်င္ က်ပ္ ၄ သိန္း၊ ၆ လ ေၾကာ္ျငာမည္ဆုိပါက သိန္း ၂၀ နွင့္ တႏွစ္ဆုိလွ်င္ သိန္း ၃ဝ ေစ်းႏႈန္း ရွိေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာသည္။
IMAGE media ေၾကာ္ျငာကုမၸဏီမွ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာတဦးကလည္း သူတို႔၏ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမွာ သံုးပံုတပံုခန္႔ပင္ က်ဆင္းသြားသည္ဟု ဆိုသည္။
"ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းက သံုးပံုတပံုေလာက္ေတာ့ ထိခုိက္သြားတယ္။ လူေတြက ေၾကာ္ျငာအားေကာင္းမွ သူတုိ႔ပစၥည္းေတြ ေရာင္းဝယ္မႈ ပုိရလာမွာဆုိေတာ့ေလ။ စစပုိင္းကေတာ့ နည္းနည္းလုပ္ျဖစ္ၾကတယ္။ အရင္တုန္းကဆုိ ကုမၸဏီေတြ ၂ဝ ေက်ာ္တယ္။ အမတုိ႔မွာက စက္ ၂ လံုးရွိေတာ့ လံုးဝ မနားရဘူး။ အခုေတာ့ တလမွာ ၁ဝ ခုေလာက္ပဲ လာအပ္တယ္'' ဟု သူက ေျပာသည္။
ကုမၸဏီလုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕မွာ ေၾကာ္ျငာပင္ မလုပ္ႏုိင္ေတာ့သည့္ ကုမၸဏီမ်ားေတာင္ ရွိေနသည္ဟု IMAGE media အေရာင္း ဝန္ထမ္း တဦးက ဆုိသည္။
"တခ်ဳိ႕ဆုိ ေၾကာ္ျငာမလုပ္ႏုိင္တဲ့ ကုမၸဏီေတာင္ ရွိေသးတယ္။ က်မသိတာ ေဘာပင္ nine ကုမၸဏီေတာင္ မေၾကာ္ျငာေတာ့ဘူး" ဟု သူက ေျပာသည္။
အဓိကအားျဖင့္ Billboard ၊ Vinyl စသည့္ ေၾကာ္ျငာ အျမင့္ ၁၆ ေပမွ ေပ ၂ဝ ႏွင့္ အလ်ား ၁၈ ေပမွ ေပ ၄ဝ အရြယ္အစားရွိ လမ္းေဘး ေၾကာ္ျငာဆိုင္းဘုတ္ လုပ္ေနသည့္ ထြန္းေတာက္ ကုမၸဏီလည္း ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ ထိခုိက္သြားသည္။
ကုမၸဏီ မန္ေနဂ်ာတဦးက "က်မတုိ႔ ကုမၸဏီမွာက ၂ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ က်ဆင္းသြားတယ္။ ခါတုိင္းဆုိ သူတုိ႔ အလုပ္လာအပ္တဲ့ လူေတြက သိန္း ၁၀၀ ေလာက္ ကုန္က်တယ္။ အခုဆုိရင္ ၃ဝ ေလာက္ပဲ ကုန္က်ႏုိင္တာေတြ ရွိတာေပါ့ေနာ္" ဟု ေျပာသည္။
လမ္းေဘးေၾကာ္ျငာ ဆိုင္းဘုတ္လုပ္ငန္းအတြက္ အခက္အခဲမွာ ေၾကာ္ျငာစာသားအတြက္ ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို အနည္းဆံုး ၃ လခန္႔ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းလည္း ပါ၀င္သည္။
ရန္ကုန္ျမိဳ႔ေန စီးပြားေရးပညာရွင္ ဦးခင္ေမာင္ညိဳ (ေဘာဂေဗဒ)က ေတာ့ ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ား လုပ္ျပီး စီးပြားေရးဦးေမာ့ေစရန္ လုပ္သင့္ သည္ဟု ေျပာသည္။
"လုပ္သင့္တာကေတာ့ ကုိယ့္စီးပြားေရး အရွိန္တက္လာဖုိ႔ အစုိးရက ေျဖေလွ်ာ့ေပးတာမ်ဳိး ရိွရမယ္။ ကုိယ့္အတုိင္းအတာနဲ႔ကုိယ္ လုပ္တတ္ရမယ္ေပါ့။ ေနာက္တခုကေတာ့ သူတုိ႔ ထုတ္မေျပာေပမယ့္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနအလုိက္ ျပင္ဆင္ေနတာ၊ ဥပမာ ပို႔ကုန္ပါမစ္ေတြ ျမန္ျမန္ရေအာင္ လုပ္ေပးတာေတြေပါ့။ ဟု သူက ေျပာသည္။
source by : http://www.mizzimaburmese.com/news/inside-burma/2438-2009-02-13-12-51-24.html
ျမန္မာ့ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္း ထိုးက်သြား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ယေန႔ ျမန္မာျပကၡဒိန္
လာလည္သူ အေပါင္း
သတင္း႒ာနမ်ား
မိတ္ေဆြ ဘေလာ့ဂ္မ်ား
သင္ ဘယ္ကလာ
ပို႔စ္ အေဟာင္းမ်ား
ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရား
|
0 comments:
Post a Comment