၀ီရ | မြန္ျပည္နယ္ႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ သုံးစြဲေနသည့္ လုိင္စင္မဲ့ကား အပါအဝင္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားမ်ားကုိပါ အာဏာပုိင္တုိ႔က သိမ္းဆည္းမႈမ်ား ရွိလာသျဖင့္ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း အခ်ဳိ႕ ရပ္နား ထားရေၾကာင္း သိရသည္။
“အခု စစ္ေဆး ေနတာက လုိင္စင္မဲ့ ကားေတြ သက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ ၂၀၀၈ အေစာပုိင္း ကာလက ထုိင္းကားေတြကုိ စက္မႈဇုန္က ျပဳျပင္ထားၿပီး နားလည္မႈနဲ႔ သုံးေနတဲ့ မာတီအိတ္ ပုံေျပာင္းကားေတြကုိပါ ဖမ္းေနေတာ့ ေမာ္လၿမဳိင္နဲ႔ ရြာေတြကုိ ေျပးဆြဲေနတဲ့ အဲဒီလုိ ကားေတြလည္း အျပင္ မထြက္ရဲ ၾကေတာ့ဘူး” ဟု မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမဳိင္ၿမဳိ႕ေပၚႏွင့္ က်ဳိက္မေရာၿမဳိ႕နယ္ရွိ ေက်းရြာမ်ားသုိ႔ ကားေျပးဆြဲေနသူတဦးက ေျပာသည္။
သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္တုိ႔က လုိင္စင္မဲ့ ကားမ်ားကုိ ယခင္က အေရးယူ သိမ္းဆည္း ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုကဲ့သုိ႔ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကို စစ္ေဆးအေရးယူျခင္းသည္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါကားပုိင္ရွင္က ဆုိသည္။
“အခု စစ္ေဆး ေနတာက လုိင္စင္မဲ့ ကားေတြ သက္သက္ မဟုတ္ဘူး။ ၂၀၀၈ အေစာပုိင္း ကာလက ထုိင္းကားေတြကုိ စက္မႈဇုန္က ျပဳျပင္ထားၿပီး နားလည္မႈနဲ႔ သုံးေနတဲ့ မာတီအိတ္ ပုံေျပာင္းကားေတြကုိပါ ဖမ္းေနေတာ့ ေမာ္လၿမဳိင္နဲ႔ ရြာေတြကုိ ေျပးဆြဲေနတဲ့ အဲဒီလုိ ကားေတြလည္း အျပင္ မထြက္ရဲ ၾကေတာ့ဘူး” ဟု မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမဳိင္ၿမဳိ႕ေပၚႏွင့္ က်ဳိက္မေရာၿမဳိ႕နယ္ရွိ ေက်းရြာမ်ားသုိ႔ ကားေျပးဆြဲေနသူတဦးက ေျပာသည္။
သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္တုိ႔က လုိင္စင္မဲ့ ကားမ်ားကုိ ယခင္က အေရးယူ သိမ္းဆည္း ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုကဲ့သုိ႔ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကို စစ္ေဆးအေရးယူျခင္းသည္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါကားပုိင္ရွင္က ဆုိသည္။
ျမန္မာ စက္မႈဇုန္မ်ားမွ အသြင္ေျပာင္း ထားသည့္ အဆုိပါ ကားမ်ားသည္ မြန္ျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္ႏွင့္ တနသၤာရီတုိင္းရွိ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးတြင္ အစီးေရ (၁,၀၀၀) ေက်ာ္ သုံးစြဲလ်က္႐ွိၿပီး အဆုိပါကားမ်ားတြင္ နယ္စက္မႈဇုန္အသီးသီးမွ ထုတ္ေပးထားသည့္ လုိင္စင္ပါရွိေသာ္လည္း ယခုစစ္ေဆးမႈတြင္ တရားမဝင္၍ ျပသခြင့္မရွိေၾကာင္း သိရသည္။
၎က “ဒီကားေတြက လက္ရွိတန္ဖုိး က်ပ္သိန္း (၃၀) အထက္မွာ ႐ွိတယ္။ ဒီလုိပုံေျပာင္းထားတဲ့ကားေတြက လုိင္စင္မရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ နယ္စက္မႈဇုန္က လုပ္ထားေပးတဲ့ လုိင္စင္ေတာ့ ရွိတာေပါ့။ အခုလာစစ္တဲ့ အထက္ကလူေတြကုိ ဒီလုိင္စင္ကုိ ျပလုိ႔မရဘူးလုိ႔ ေျပာတာ” ဟု ရွင္းျပသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ပုံစံ ေျပာင္းလဲ ထုတ္လုပ္ရာတြင္ မာတီအိတ္ကား၊ Tiger ကားတုိ႔၏ ေအာက္ပုိင္း ကုိယ္ထည္ အပါအဝင္ ဂီယာႏွင့္ဘီးတုိ႔ပါ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ပစၥည္းမ်ားကုိ အသုံးျပဳထားေသာေၾကာင့္ ဟုိင္းလတ္ႏွင့္ တ႐ုတ္စက္ တပ္သည့္ ကားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ပုိမုိ၍ ခရီးေပါက္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမဝတီ - ေမာ္လၿမဳိင္သုိ႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ လုိင္စင္မဲ့ လုိင္းကားမ်ားမွာလည္း ယခုအခါ ေမာ္လၿမဳိင္မွ (၄) မုိင္ေက်ာ္ ကြာေဝးသည့္ ဇာသျပင္ တံတား အထိသာ သြားလာခြင့္ရရွိၿပီး ထုိမွတဆင့္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကုိ အျခားလုိင္းကားမ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ပုိ႔ေဆာင ္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
မွန္လုံကား စစ္ေဆးမႈမ်ားမွာ ယခင္ကထက္ ပုိမုိတင္းက်ပ္လာေၾကာင္း ေမာ္လၿမိဳင္ အေဝးေျပးကားဂိတ္ လက္မွတ္အေရာင္းဌာနတခုက ေျပာသည္။
လက္မွတ္ အေရာင္းဝန္ထမ္းက “အခု မွန္လုံကားက အင္ဂ်င္နံပါတ္နဲ႔ ေဘာ္ဒီ နံပါတ္က အစ အကုန္စစ္တာ။ အဲဒီဟာ (၂) ခု မကုိက္ညီရင္ အေရးယူတာတုိ႔ အထိ လုပ္လာတယ္။ ျမန္မာျပည္က ကားေတြက သိတယ္ မဟုတ္လား။ စက္က တမ်ဳိး၊ ေဘာ္ဒီကတမ်ဳိး။ ႀကဳိက္သလုိ ျပန္တပ္ထားေတာ့ အေရးယူလည္း ခံရတာေပါ့။ ဒါက လြန္ခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလက နယ္စက္မႈဇုန္ေတြကုိ ကားအသြင္ေျပာင္းတာ ပိတ္လုိက္ၿပီး ေနာက္ပုိင္းေပါ့” ဟု ေျပာၾကားသည္။
လုိင္စင္မဲ့ ကားမ်ားကုိ ထပ္မံ သိမ္းဆည္းမည္ဟု သတင္း ထြက္ေပၚ လာၿပီးေနာက္ အပစ္ရပ္ အဖြဲ႔အခ်ဳိ႕မွ ဝယ္ယူ ထားသည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကားမ်ားလည္း အျပင္ မထြက္ရဲ ၾကေၾကာင္း စုံစမ္းသိရွိရသည္။
source by : ေခတ္ၿပိဳင္
၎က “ဒီကားေတြက လက္ရွိတန္ဖုိး က်ပ္သိန္း (၃၀) အထက္မွာ ႐ွိတယ္။ ဒီလုိပုံေျပာင္းထားတဲ့ကားေတြက လုိင္စင္မရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ နယ္စက္မႈဇုန္က လုပ္ထားေပးတဲ့ လုိင္စင္ေတာ့ ရွိတာေပါ့။ အခုလာစစ္တဲ့ အထက္ကလူေတြကုိ ဒီလုိင္စင္ကုိ ျပလုိ႔မရဘူးလုိ႔ ေျပာတာ” ဟု ရွင္းျပသည္။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ပုံစံ ေျပာင္းလဲ ထုတ္လုပ္ရာတြင္ မာတီအိတ္ကား၊ Tiger ကားတုိ႔၏ ေအာက္ပုိင္း ကုိယ္ထည္ အပါအဝင္ ဂီယာႏွင့္ဘီးတုိ႔ပါ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ပစၥည္းမ်ားကုိ အသုံးျပဳထားေသာေၾကာင့္ ဟုိင္းလတ္ႏွင့္ တ႐ုတ္စက္ တပ္သည့္ ကားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ပုိမုိ၍ ခရီးေပါက္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမဝတီ - ေမာ္လၿမဳိင္သုိ႔ ေျပးဆြဲေနသည့္ လုိင္စင္မဲ့ လုိင္းကားမ်ားမွာလည္း ယခုအခါ ေမာ္လၿမဳိင္မွ (၄) မုိင္ေက်ာ္ ကြာေဝးသည့္ ဇာသျပင္ တံတား အထိသာ သြားလာခြင့္ရရွိၿပီး ထုိမွတဆင့္ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကုိ အျခားလုိင္းကားမ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ပုိ႔ေဆာင ္ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
မွန္လုံကား စစ္ေဆးမႈမ်ားမွာ ယခင္ကထက္ ပုိမုိတင္းက်ပ္လာေၾကာင္း ေမာ္လၿမိဳင္ အေဝးေျပးကားဂိတ္ လက္မွတ္အေရာင္းဌာနတခုက ေျပာသည္။
လက္မွတ္ အေရာင္းဝန္ထမ္းက “အခု မွန္လုံကားက အင္ဂ်င္နံပါတ္နဲ႔ ေဘာ္ဒီ နံပါတ္က အစ အကုန္စစ္တာ။ အဲဒီဟာ (၂) ခု မကုိက္ညီရင္ အေရးယူတာတုိ႔ အထိ လုပ္လာတယ္။ ျမန္မာျပည္က ကားေတြက သိတယ္ မဟုတ္လား။ စက္က တမ်ဳိး၊ ေဘာ္ဒီကတမ်ဳိး။ ႀကဳိက္သလုိ ျပန္တပ္ထားေတာ့ အေရးယူလည္း ခံရတာေပါ့။ ဒါက လြန္ခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလက နယ္စက္မႈဇုန္ေတြကုိ ကားအသြင္ေျပာင္းတာ ပိတ္လုိက္ၿပီး ေနာက္ပုိင္းေပါ့” ဟု ေျပာၾကားသည္။
လုိင္စင္မဲ့ ကားမ်ားကုိ ထပ္မံ သိမ္းဆည္းမည္ဟု သတင္း ထြက္ေပၚ လာၿပီးေနာက္ အပစ္ရပ္ အဖြဲ႔အခ်ဳိ႕မွ ဝယ္ယူ ထားသည့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကားမ်ားလည္း အျပင္ မထြက္ရဲ ၾကေၾကာင္း စုံစမ္းသိရွိရသည္။
source by : ေခတ္ၿပိဳင္
0 comments:
Post a Comment