ေလာင္စာဆီေစ်းက်ေသာ္လည္း အေ၀းေျပးကား တန္ဆာခ မက်

Friday, February 13, 2009 ·

မင္းႏုိင္သူ | ျပင္ပေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းလာေနေသာ္လည္း အစုိးရေလာင္စာဆီေစ်း ခ်ေပးမႈမရွိျခင္း၊ လမ္းတံတားေၾကး မ်ားျပားေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ကားခမ်ား သိသာစြာ ခ်ထားေပးႏုိင္ျခင္းမရွိဟု ဘုရင့္ေနာင္ အေ၀းေျပး၀င္းမွ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ကားဂိတ္ပုိင္တဦးက ေျပာသည္။

ျပင္ပေစ်းကြက္တြင္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ (၂,၀၀၀)၊ ဒီဇယ္ (၂,၃၀၀) က်ပ္သာရွိခ်ိန္တြင္ အစုိးရဆုိင္မ်ားမွ ဓာတ္ဆီတဂါလန္ (၂,၅၀၀)၊ ဒီဇယ္ (၃,၀၀၀) က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္သာ ထုတ္ယူေနၾကရဆဲျဖစ္ကာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေပၚတြင္လည္း တန္ပုုိကတၱားဂိတ္မ်ား ပုိတုိးလာေနေၾကာင္း ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားက ဆုိသည္။

ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား တေပပါက်ပ္ (၂) သိန္းေက်ာ္ရွိေနရာမွ က်ပ္ (၁) သိန္းေက်ာ္သာ ရွိေတာ့သည့္အခ်ိန္ တြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးကုန္တင္ခမ်ားမွာ တပိႆာက်ပ္ (၄၀) ႏႈန္းမွ က်ပ္ (၃၀) ႏႈန္းသုိ႔ က်ဆင္းခဲ့ေသာ္လည္း ကုန္သည္မ်ားက ထုိ႔ထက္ပုိခ်ထားေပးရန္ လုိလားၾကသည္။

“ဆီေစ်းက ထက္၀က္က်သြားၿပီေလ။ တန္ဆာခေတြက အခုနည္းနည္းပဲက်တယ္။ တကယ္ဆုိ ဒီထက္ပုိခ် ထားေပးသင့္တယ္” ဟု မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

အေ၀းေျပးယာဥ္ပုိင္ရွင္တဦးက “အျပင္ဆီေစ်းက်တာ မွန္တယ္ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ အစုိးရထုတ္ ဆီေစ်းက ခ်မေပးေသးဘူးေလ။ အျပင္ေစ်းက်လုိ႔ အျပင္ကခ်ည္းပဲ ၀ယ္ထည့္လုိ႔ ရတာမဟုတ္ဘူး။ အစုိးရက သူ႔ဆီ မ၀ယ္ရင္ ဆီစာအုပ္သိမ္းဦးမွာ။ အဲဒီေတာ့ အစုိးရဆီကုိလည္း မျဖစ္မေန၀ယ္ေနရေသးတာ” ဟု ေျပာသည္။

အစုိးရစက္သုံးဆီ ၀ယ္ယူမႈ စာအုပ္ေနာက္ေက်ာတြင္ အစုိးရေလာင္စာဆီကို ႏွစ္လထက္ေက်ာ္လြန္၍ ၀ယ္ယူျခင္းမျပဳခဲ့ပါက ေလာင္စာဆီ၀ယ္ယူခြင့္ ပိတ္မည္ဟု ေရးထားသျဖင့္ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ မျဖစ္မေန ၀ယ္ယူေနၾကရဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ကမာၻ႕ေလာင္စာဆီေစ်းတက္မႈကို အေၾကာင္းျပကာ အစိုးရက ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ (၁၅) ရက္တြင္ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီ တဂါလန္ (၁,၅၀၀) က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနရာမွ ဓာတ္ဆီ (၂,၅၀၀)က်ပ္၊ ဒီဇယ္ (၃,၀၀၀) က်ပ္သုိ႔ တုိးျမႇင့္ခဲ့သည္။ ယခု ကမာၻ႕ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းလာေသာ္လည္း ခ်ေရာင္းေပးျခင္း မရွိေသးေပ။

“တန္ပုိကတၱားဂိတ္ (၂) ခု ဒီႏွစ္ဆန္းပုိင္းမွာပဲ ထပ္တုိးသြားတယ္ေလ။ ပ်ဥ္ပုံႀကီးနဲ႔ စဥ့္ကုိင္မွာ။ ေနာက္ၿပီး ဆြာ၊ ေညာင္ေလးပင္တုိ႔မွာလည္း တုိးဦးမွာ။ ေနာက္ပုိင္း မုိင္ (၅၀) ကို တဂိတ္ထားမယ္ၾကားတယ္။ တံတားေၾကး ေတြကလည္း တက္တယ္ေလ။ အရင္တေသာင္းေလာက္ေပးရတဲ့ တံတားေတြကုိ အခု တေသာင္းႏွစ္ေထာင္၊ တေသာင္းသုံးေထာင္ေပးေနၾကရတာ” ယာဥ္ပုိင္ရွင္က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္- မႏၲေလးအေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးကုိ အစုိးရက ပုဂၢလိကကုမၸဏီမ်ားကုိ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွ စတင္လုပ္ကုိင္ ေစကာ လုပ္ကုိင္သည့္ လမ္းပုိင္းအလုိက္ အခြန္ေကာက္ခံမႈလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ျပန္လည္ခ်ထားေပးခဲ့သည္။ ကားမ်ား ကတၱားတက္ရာတြင္ ကုမၸဏီတခုႏွင့္တခု ေကာက္ယူသည့္ႏႈန္းထားမတူေၾကာင္း သိရသည္။

ကားတန္ဆာခမ်ား ေစ်းခ်မေပးႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ကုန္ရရွိမႈကလည္း ေလ်ာ့က်ေနေၾကာင္း ဘုရင့္ေနာင္ အေ၀းေျပး ဂိတ္ပုိင္တဦးကဆုိသည္။ ယခင္က ဂိတ္တခုမွ တရက္လွ်င္ ကုန္ကားသုံးစီးစာအထိ ကုန္ရွာေပးႏုိင္ေသာ္လည္း ယခုအခါ တရက္တစီးစာရေအာင္ မနည္းအားထုတ္ေနၾကရသည္ဟု ဂိတ္ပုိင္ႏွင့္ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားကေျပာသည္။

“အရင္က အစုိးရစီမံကိန္း ကုန္ေလးေတြ ရတတ္တယ္။ သြပ္၊ ဘိလပ္ေျမ၊ သံေခ်ာင္း၊ ကတၱရာပုံး အဲဒါမ်ဳိးေလးေတြေပါ့။ အခု အဲဒါေတြ လုံး၀မရၾကေတာ့ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္လည္းေတာ့ မသိဘူးေလ။ ဂိတ္တုိင္း အဲလုိျဖစ္ေနၾကတာ။ အရပ္ကုန္ကုိပဲ အားထားေနၾကရတယ္။ အရပ္ကုန္ကလည္း စီးပြားေရးက်ေနေတာ့ ပါးပါတယ္။ ဆီေစ်းက်ေပမယ့္ ကားသမားေတြလည္း မကုိက္ဘူးရယ္။ အခြန္အေကာက္ေတြ ေလွ်ာ့ေပးမွသာ တန္ဆာခကုိ ဒီထက္ပုိ ေလွ်ာ့ေပးလုိ႔ရမွာ” ဟု ဂိတ္ပုိင္က ေျပာသည္။

source by : http://www.khitpyaing.org/news/February_09/12-2-09a.php

0 comments:

ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရား

ဘုုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ တုိ႔႔အား အစဥ္ ဂါ၀ရပန္း ဆင္ျမန္္းလ်က္

ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးေရးပါ။

Type the MYANMAR fonts in here... Clip the Keyboard icon

ကီးဘုတ္ကိုႏွိပ္ပါ

ကမၻာမေၾကဘူး သီခ်င္းေလးပါ

၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အတြက္ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနေသာ သန္းေ႐ႊ

ျမန္မာစာလံုးမ်ား

ေဇာ္ဂ်ီ အသြင္းေျပာင္း ေဆာ့စ္၀ဲလ္ေလးပါ

k
Zawgyi-One, Winn_Burmese အပါအဝင္ ေဖာင့္ အမ်ဳိးအစား (၁၆) မ်ဳိး ေျပာင္းႏုိင္တဲ့၊ Install လုပ္စရာ မလုိတဲ့ Standalone ေဖာင့္ေျပာင္း ပ႐ုိဂရမ္ေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာ စာစီစာ႐ုိက္ သမားေတြ၊ ဝဘ္ဆုိက္ လုပ္ငန္းနဲ႔ ပုံႏွိပ္ လုပ္ငန္းေတြ အတြက္ အလြန္ သုံးဝင္လွတဲ့ ပ႐ုိဂရမ္ေလးပါ။ တုိက္႐ုိက္ Download လုပ္လုိသူမ်ား အေပၚက KaNaung Icon ေလးကုိ Click လုပ္ရံုပါပဲ။
 
/* EOT ----------------------------------------- */